Seimo nariai Laimutė Matkevičienė, Darius Kaminskas, Asta Kubilienė, Raimundas Martinėlis ir Petras Nevulis įregistravo Loterijų ir lošimų mokesčio įstatymo pakeitimo projektą, kuriuo siūlo 4–8 procentiniais punktais didinti efektyvų mokesčio tarifą (sumokėto mokesčio dalis nuo lošėjų statomų sumų ir lošėjams faktiškai išmokėtų laimėjimų skirtumo) skirtingoms azartinių lošimų rūšims. Efektyvus mokesčio tarifas tiek lošimų stalams, tiek A ir B kategorijos automatams būtų suvienodintas su tarifu, taikomu lažyboms, „Bingo“ loterijai, totalizatoriui, ir siektų apie 20 proc.
Pasak Seimo Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcijos nario R. Martinėlio, lyginant su kitomis šalimis Lietuvoje taikomi vieni iš mažesnių loterijų ir lošimų mokesčio tarifų. Kaimyninėse valstybėse azartinių lošimų rinkos dalyvių sumokama mokesčio dalis nuo bendrojo vidaus produkto yra didesnė nei Lietuvoje. Pavyzdžiui, 2015 metais Lietuvoje toks santykis sudarė 0,04 proc., kai Latvijoje – 0,13 proc., Estijoje – 0,11 proc., o Lenkijoje – 0,07 procento.
Tuo pat metu Lietuvoje loterijų ir lošimų organizatorių veiklos rezultatas (suma, liekanti iš lošimo įmokų atėmus išmokėtus laimėjimus) pastaraisiais metais augo apie 8 procentus – 2015 metais sudarė apie 120,1 mln. eurų, o 2016 metais jau 129,4 mln. eurų. Pirmąjį 2017 metų pusmetį lošimų veiklos rezultatas sudarė 65,83 mln. eurų ir buvo 5,6 proc. didesnis nei atitinkamą 2016 metų laikotarpį (62,36 mln. eurų).
Įstatymo projektu siūloma didinti atskirų lošimo rūšių apmokestinimo bazę ir tarifus. 5 procentiniais punktais mokesčio tarifą siūloma didinti nuotoliniams lošimams (nuo 10 iki 15 proc.) ir lažyboms (nuo 15 iki 20 proc.). Taip pat siūloma didinti fiksuotų lošimų įrenginių tarifus – už lošimų stalą (nuo 1738 iki 2027 eurų per mėnesį), B kategorijos lošimo automatą (nuo 87 iki 111 eurų per mėnesį). A kategorijos lošimo automatams fiksuotas tarifas nesikeistų, tačiau įvedamas naujas 5 proc. mokesčio tarifas visoms lošimų pajamoms, organizatorių gaunamoms iš stalo lošimų bei A ir B kategorijų įrenginių. Loterijų organizatoriams mokestis didėtų nuo 5 iki 7 procentų, o privaloma 8 procentų išplatintų bilietų sumą siekianti labdaros suma (tai sudėtinė valstybės taikomų lošimų mokesčių dalis) nesikeistų.
„Lošimų ir loterijų veikla iš esmės yra garantuoto pelno verslo modelis, todėl valstybė privalo taip subalansuoti taikomų mokesčių dydžius, kad būtų ribojama pavojingesnių lošėjams lošimo rūšių plėtra“, – sako Seimo narys R. Martinėlis.
Paskutinį kartą loterijų ir lošimų mokesčio tarifai buvo didinti 2008 metų pabaigoje.