Seimas pradėjo svarstyti ūkio viceministro Ramūno Buroko pristatytus Reklamos įstatymo pakeitimus (projektas Nr. XIIP-4775(2), kuriais siekiama supaprastinti išorinės reklamos leidimų tvarką.
Projektu siūloma nereikalauti leidimo įrengti išorinę reklamą tuo atveju, kai išorinė reklama įrengiama po stogine, pavyzdžiui, degalinėse, geležinkelio stotyse. Įrengiant reklamą parduotuvės viduje, kai ji yra matoma iš lauko (parduotuvių vitrinose), leidimas taip pat nebūtų reikalingas.
Teikiamomis pataisomis siekiama panaikinti reikalavimą turėti leidimą įrengti reklamą ant transporto priemonių, naudojamų pagal jų tiesioginę paskirtį, t. y. jeigu jomis vežami žmonės arba kroviniai. Numatoma, kad leidimas bus reikalingas tik tuo atveju, jei ant šių transporto priemonių bus įrengiamas reklamai skirtas įrenginys.
Taip pat siūloma netaikyti reikalavimo turėti leidimą tuo atveju, kai iškaba įrengiama pagal įstatymu įgaliotos institucijos patvirtintą formą (notarų, antstolių kontorų iškabos) arba kai iškaba yra ne didesnio kaip 0,3 kv. m ploto ir ant jos pateikiamas reklamos davėjo pavadinimas.
Pakeitimais siūloma nustatyti ilgesnį – iki 10 metų – leidimo įrengti iškabą ar kitą išorinę reklamą galiojimo terminą (šiuo metu nustatytas 5 metų terminas).
Supaprastinamos iškabos įrengimo ant daugiabučių namų procedūros – būtų nustatoma, kad įrengiant nešviečiančią iškabą ant daugiabučiame name esančių negyvenamosios paskirties patalpų (parduotuvės, kirpyklos ir kt.) išorinės sienos reikalingas ne visų savininkų daugumos, o susirinkime dalyvavusių ar raštu balsavusių savininkų daugumos sutikimas.
Pasak ūkio viceministro, siekiant sumažinti verslo patiriamas išlaidas reklamos įrengimo projektui parengti ir pagreitinti leidimų išdavimą savivaldybės būtų įpareigojamos parengti tipinius išorės reklamos įrengimo projektus.
Reklamos įstatymo pakeitimo projekte numatyti ir kiti pakeitimai – reglamentuojama komercinių paslapčių apsauga, tikslinami kai kurių maisto produktų reklamos reikalavimai, taip pat tikslinama pažeidimų nagrinėjimo tvarka ir kt.
Ūkio ministerijos duomenimis, priėmus siūlomus Reklamos įstatymo pakeitimus administracinė našta verslui turėtų sumažėti apie 360 tūkst. eurų.
Po pristatymo už projektą balsavo 61 Seimo narys, balsavusių prieš nebuvo, susilaikė 11 parlamentarų. Pritarus projektui po pateikimo, toliau jis bus svarstomas pagrindiniu paskirtame Ekonomikos komitete. Prie šio klausimo svarstymo Seimo posėdyje planuojama grįžti lapkričio 23 d.