Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje rugsėjo viduryje bus galima išvysti didžiausią pasaulyje laivą, pastatytą iš „Lego“ kaladėlių. Unikalų laivą iš plastikinių kaladėlių statė 150 metų jubiliejų švenčiančios keltų kompanijos DFDS darbuotojai visoje Europoje. Keltą iš „Lego“ kaladėlių statė ir šioje grupėje dirbantys lietuviai.
Danų kompanija DFDS šiemet mini 150-ąsias įkūrimo metines. 1866-ųjų gruodį danas Carlas Frederikas Tietganas suvienijo tris didžiausias danų garlaivių kompanijas į vieną ir pavadino DFDS (lietuviškai – „Jungtinė garlaivių kompanija“). Iš pradžių danai valdė 19 laivų, vėliau laivynas tik augo.
Iš karto pradėta dirbti dviem kryptimis – Anglijos ir Baltijos jūros. Jau XIX amžiuje keltai su kroviniais ir keleiviais atplaukdavo į Karaliaučių, Liepoją, Sankt Peterburgą, Klaipėdą. Kompanija sparčiai plėtėsi iki Antrojo pasaulinio karo, po karo ryšiai su Lietuvos uostu nutrūko.
Iš Klaipėdos keltais jau plaukė 3,3 mln. keleivių
DFDS į Lietuvą sugrįžo 1996-aisiais, kai įsigijo kompaniją, plukdžiusią keleivius iš Klaipėdos į Frederisiją Danijoje.
2001-aisiais DFDS įsigijo Lietuvos laivininkystės kompanijai priklaususią „Lisco Baltic Service“. Ši data laikoma kompanijos „DFDS Seaways“, tik 2011-aisiais gavusios šį pavadinimą, pradžia.
„Tada ir prasidėjo rimtos investicijos į Lietuvą. Ką DFDS duoda Klaipėdai? Per 15 metų buvo išlaikytas ir išvystytas laivynas – investuota į naujus laivus, plaukiojančius su Lietuvos vėliava, čia dirba lietuvių įgulos. Investicijos per 15 metų siekia apie 300 mln. eurų. Vien šiais metais naujiems keltams įsigyti skirta 55 mln. eurų“, – pasakojo „DFDS Seaways“ Komunikacijų ir ryšių su visuomene vadovas Baltijos šalims Vaidas Klumbys. Kompanija įsigijo iki tol nuomotus „Athena Seaways“ ir „Optima Seaways“.
Šiuo metu keltai septynias dienas per savaitę iš Klaipėdos plukdo į Kylį Vokietijoje ir Karlshamną Švedijoje. Į Daniją du kartus per savaitę plukdomi kroviniai. „DFDS Seaways“ dirba 900 žmonių, visoje DFDS grupėje – apie 6700. Skaičiuojama, kad per 15 metų Lietuvos – Švedijos bei Vokietijos kryptimi kursuojantys keltai perplukdė apie 3,3 mln. keleivių. Jei visus pergabentus krovinius sustatytum į vieną eilę, susidarytų apie 30 mln. metrų.
Į bortą daužė butelį iš „Lego“
Jubiliejų DFDS nusprendė paminėti įspūdingai ir drauge su kita garsia danų kompanija „Lego“ nuspręsta pastatyti milžinišką laivą iš kaladėlių. Pakuotės su standartinio dydžio „Lego“ kaladėlėmis buvo išdalintos darbuotojams. Taip į kūrybos procesą įsitraukė visi. Po kelių mėnesių Škotijoje pastatytas didžiulis laivas. Sulipdyti laivą iš atskirų dalių padėjo ir „Lego“ kompanijos darbuotojai. „Pats stačiau plytas iš baltų kaladėlių. Matyt, maniškės atsidūrė viršutiniame sąstate“, – teigė V.Klumbys.
Laivo ilgis siekia 12,035 metrus, plotis – 1,67, aukštis – 2,36. Iš viso statiniui panaudota per milijoną kaladėlių ir sveria jis 2860 kilogramų. DFDS keltų kopija tapusiam laivui skirtas „Jubilee Seaways“ vardas. Rugpjūčio 18-ąją laivas pakrikštytas, o per ceremoniją išlaikyta tradicija – į bortą sudaužytas butelis. Tačiau ir jis buvo iš „Lego“ kaladėlių. Šis laivas, kurį bus galima išvysti ir Lietuvoje, pateko į Guineso rekordų knygą.