Kiekvieni metai atneša savų naujovių. Tas pats pasakytina ir apie socialinę mediją – populiariausias pasaulyje socialinis tinklas „Facebook“ nežada užleisti pozicijų ir 2016-aisiais.
Pernai paskelbęs apie gausybę pradėtų ir/ar įgyvendintų atnaujinimų (profilio video, 360 laipsnių vaizdo įrašai, įvairūs reklamos galimybių patobulinimai ir t.t.), šiemet feisbukas ir toliau stiprins savo įtaką socialinių tinklų pasaulyje ir artimiausių konkurentų neprisileis per arti. Tačiau apie viską iš eilės:
1. Apsipirkinėjimas bus paprastesnis nei bet kada.
Apie daiktų nusipirkimą socialiniuose tinkluose kalbama jau kurį laiką. Ir ne tik kalbama – kasdien įvairiose platformose šalia reklamų galime pastebėti užrašus „Pirkti dabar“. Tačiau taip potencialus klientas tik nukreipiamas į elektroninę parduotuvę. Feisbukas nusprendė tuo neapsiriboti ir aktyviai kuria šiemet pasirodysiančią funkciją „Local Market“.
Naujovės esmė paprasta – tiek pirkti, tiek parduoti daiktus bus galima neišeinant iš šio socialinio tinklo, tai yra tiesiogiai. Vartotojams nuo to tik geriau, nes apsipirkinėjimas bus ir greitesnis, ir patogesnis (vien jau dėl patogaus naršymo išmaniuosiuose telefonuose). Taip pat greitu metu galės džiūgauti ir smulkūs prekės ženklai, kurie neturi didelio biudžeto ir negali investuoti į modernias elektronines parduotuves.
2. Vaizdo įrašai taps vis populiaresni prekės ženklų komunikacijoje.
Toli gražu nepakankamai prekės ženklų komunikacijoje naudojami vaizdo įrašai šiais metais naujienų sraute bus pastebimi dažniau. Kodėl? Nes „Facebook“ jiems skiria didelį dėmesį – neseniai pristatyta automatinio vaizdo įrašų rodymų funkcija, o užsienyje (greitu metu išvysime ir Lietuvoje) jau pasirodė tiesioginių vaizdo transliacijų galimybė.
Dar pridėkime kelis kartus didesnį nei įprasto įrašo organinį (nemokamą) pasiekiamumą bei ypač gerą vartotojų nuomonę apie video turinį. Tad vaizdo įrašai kuo toliau, tuo labiau įgauna vis didesnę galią.
3. „LinkedIn“ įgis rimtą konkurentą.
Šiam socialiniam tinklui „Facebook“ meta iššūkį – po ilgų mėnesių testavimų plačiajai visuomenei greit bus pristatyta nauja platforma, skirta profesionalams – „Facebook at Work“. Ji iš esmės turės beveik visas feisbuko funkcijas, tačiau, kaip ir „LinkedIn“, bus orientuota į darbą, o ne pramogas.
Šios platformos naudotojai galės naudotis išsamios statistikos galimybėmis bei kitomis papildomomis funkcijomis. Neabejotina, jog „Facebook“ skirs didelį dėmesį naujojo darbui skirto socialinio tinklo populiarinimui, tad „LinkedIn“ turės gerokai pasistengti, norėdamas išlaikyti savo pozicijas prieš netrukus startuosiančią alternatyvą.
4. Sėkmingai augs socialinių tinklų naudojimas mobiliuosiuose įrenginiuose.
Pastaraisiais mėnesiais net 320 tūkstančių (arba 40%) Lietuvos vartotojų prie feisbuko kasdien prisijungdavo VIEN TIK mobiliaisiais įrenginiais! Stulbinantys skaičiai, kurių augimas panašu, ir toliau tik didės. Prekės ženklai, planuodami komunikacijos strategiją, į tai turėtų būtinai atsižvelgti.
5. „Messenger“ naujovės.
Šios programėlės šiemet laukia daug pokyčių. Feisbuko įkūrėjas Markas Zuckerbergas praėjusią savaitę pranešė, jog „Messenger“ greitu metu pasipildys naujomis funkcijomis. Per pastarąjį pusmetį programėlės naudotojų skaičius paaugo 100 milijonų, o toks vartotojų skaičiaus augimas skatina kūrėjus ir toliau tobulinti „Messengerį“.
Beje, vis dažniau šia programėle naudojasi ir verslas, tad bus atsižvelgta į jo poreikius – „Messenger“ taps nauja klientų aptarnavimo platforma su tokiomis funkcijomis, kaip pvz., pinigų persiuntimas.
Ambicingi feisbuko tikslai 2016-aisiais tikrai neleis mums nuobodžiauti – vartotojai gaus puokštę novatoriškų sprendimų, o prekės ženklai turės labiau pasukti galvą, kaip įtikti įnoringiems gerbėjams.