Ar įmanoma „Tesla Model S“ eksploatuoti Lietuvoje? Metus šiuo automobiliu važinėjantis vairuotojas atskleidė 6 išvadas

2017 Tesla Model S P90D

Ar vairuoti elektromobilį Lietuvoje apsimoka? Ar mūsų šalyje, kurioje nėra labai gerai išvystyta infrastruktūra šioms transporto priemonėms jomis naudotis patogu? Kiek kainuoja elektromobilio eksploatacija Lietuvoje? Tai atskleidė metus Lietuvoje „Tesla Model S“ vairuojantis pilietis.

Naudodamasis proga, sėdint lėktuve, privalau pasidalinti savo įspūdžiais eksploatuojant „Tesla Model S“ mūsų mylimoje žemelėje, metus laiko. Taip, jau prabėgo metai. Važinėjau žiemą ir vasarą. Taigi, keli esminiai faktai:

1. Per metus susukau 24 383 km

2. Mašina rašo, kad šiam kilometražui suvartojau 6 299 kW/h, arba jei skaičiuoti 0,1 EUR/kW/h – 630 EUR.

Taigi, kokias išvadas galiu padaryti:

1. Ne kartą buvau klaustas, ar dar kartą pirkčiau „Teslą“ – atsakymas vienareikšmiskai TAIP. Galiu tik papildyti, kad šiam momentui tikrai pirkčiau ir alternatyvą „Teslai“. Kitaip sakant, patikėjau ir sau įrodžiau, kad elektra – dabartis ir ateitis. Šiam momentui jau ir alternatyvų yra.

2. Infrastruktūra keliaujant – Lietuvoje tikrai šiais metais pagerės situacija, bet netgi šiam momentui su „Teslos“ „reindžu“ Lietuvoje aš važiuoju komfortiškai. Kiek teko apsistoti viešbučiuose, su malonumu gavau 220v elektros lizdą, o ateityje tikiuosi ten rasti mažo galingumo krovimo stoteles. Vilniaus oro uoste galima palikti ADC parkinge, kur įrengtos krovimo stotelės, be laiko apribojimo. Ir dar daug daug planų ir veiksmų šia infrastruktūrą vystyti. Trumpai – jau ateina.

3. Turėjau vieną kelionę Vakarų Europoje, prasukau apie 2k km, tai absoliučiai komfortiškai: superchargeriai pakeliui ir viešbučiai su mažo galingumo krovimu per naktį. 0 eurų už važiavimą…

4. Privalumai Vilniaus mieste po truputį eina į kitus miestus, Kaune ir Klaipėdoje taip pat nemokamas parkavimas ir A juostos, su mažomis žvaigždutėmis. Atsiradinėja ir ten EV.

5. Eksploatacijos pradžioje jau „Model S“ patapo pirmu šeimos auto, nors iš pradžių buvo planuotas kaip antras miesto auto, man į darbą važiuoti. Dabar važiuojam visur, kur įmanoma. Didžiausias trūkumas – „kablio“ nėra. Negaliu dviračių vežti, bet šią vasarą pirksiu ant stogo laikiklius, nors ir nelabai tas man patinka. Jei planuojate „Model X“ – ten jis yra…

6. Kas labai skaičiuoja sąnaudas, tai per mėnesį išleisdavau bent 300 eurų su paskutiniu 10 metų eksploatuotų automobilių sąnaudomis, lyginant su metinėmis 630 eurų „Teslos“ sąnaudomis. Nuraminimui – visa sutaupyta suma nuvažiavo kasko draudimui, tokia jau mūsų realybė… Draudėjai paėmė „naftianikų“ pinigus…

Tai tiek. Junkitės į EV pasaulį!

Total
0
Dalinasi
Related Posts