Socialinis tinklas „Twitter“ pirmadienį mini savo įkūrimo 10-ąsias metines, bet daugeliui šis projektas atrodo nelabai vykęs: nors ir tapęs pajėgia komunikavimo priemone, jis nesugebėjo pritraukti daug vartotojų ir tapti pelningu.
Po tviskančio debiuto prieš dešimtmetį „Twitter“ tapo beveik privaloma priemone žurnalistams, aktyvistams ir garsenybėms, bet nesugebėjo pademonstruoti, kad turi potencialo plėsti už prisiekusių šio socialinio tinklo vartotojų rato ribų ir tapti visų naudojamu įrankiu.
Internautams gali būti sunku įsivaizduoti ateitį be „Twitter“, bet jį valdanti San Fransiske įsikūrusios bendrovės akcijų vertė smuko, vadovas pasitraukė, o personalas buvo sumažintas.
„Twitter“ rūpesčius padidino faktas, kad šiais metais bendrovės akcijų vertė pasiekė visų laikų žemumas ir buvo beveik perpus mažesnė negu 2013 metais, kai jos akcijomis buvo pradėta prekiauti biržoje. Kompanija vis dar neišbrenda iš nuostolių, nors jos pajamos didėja.
2015 metų pabaigoje „Twitter“ aktyvių vartotojų bazė tebebuvo apie 320 milijonų. Nors tai didelis pasiekimas, „Twitter“ nesugebėjo žengti koja kojon su savo sparčiai augančiais varžovais ir pritraukti daug naujų vartotojų.
Dėl šių nesklandumų „Twitter“ buvo priverstas sugrąžinti vieną iš savo įkūrėjų Jacką Dorsey į generalinio direktoriaus postą, bet tas žingsnis nenutildė gandų apie tikėtiną bendrovės pardavimą arba prijungimą.
„Jis dar nemiręs“, – „Twitter“ padėtį komentavo konsultacinės bendrovės „Enderle Group“ nepriklausomas analitikas Robas Enderle.
„Stebint visus rodiklius, matosi, kad jų padėtis smarkiai neblogėja, bet ji taip pat neatrodo gerėjanti“, – pridūrė jis.
Kai kurių nuomonė, „Twitter“ tapo savo sėkmės auka: šiame tinkle skelbiama tiek daug informacijos, kad joje tampa sunku susigaudyti.
„Twitter“ tebėra neįtikėtinai aktualus, kai tai susiję su dideliais kultūros renginiais, svarbiomis naujienomis – dalykais, kuriuos žmonės aptarinėja visame pasaulyje“, – sakė bendrovės „eMarketer“ analitikė Debra Aho Williamson.
„Vis dėlto kiekvienas, kuris seka vos porą šimtų žmonių, gali būtų lengvai užtvindytas informacijos kiekio, – pridūrė ji. – Tai tampa darbu, o ne pramoga.“
Tačiau kai kurie analitikai įsitikinę, kad „Twitter“ tikrąją vertę demonstruoja JAV prezidento rinkimų kampanija, ypač respublikonų favorito Donaldo Trumpo atveju.
„Prieš aštuonias savaites būčiau sakęs, kad „Twitter“ dienos suskaičiuotos; dabar to nebesakyčiau“, – bendrovės „Global Equities Research“ analitikas Tripas Chowdhry sakė naujienų agentūrai AFP.
Pasak analitiko, D.Trumpas pademonstravo, kokiu pajėgiu įrankiu gali tapti „Twitter“ tiems, kas aktyviai juo naudojasi.
„Manau, kad blogiausias „Twitter“ laikotarpis jau baigėsi, teigė T.Chowdhry. – Ši platforma turi kojas.“
T.Chowdhry taip pat argumentavo, kad Indijos premjeras Narendra Modi taip pat veiksmingai naudojosi „Twitter“ per savo rinkimų kampaniją, o pažangiųjų technologijų bendrovės „Tesla“ įkūrėjas Elonas Muskas supurtė automobilių pramonę, padedant šiai trumpųjų žinučių platformai.