Praėjusį savaitgalį įvykdytas lietuvių projektas „GigafactoryLT“ sprogdina lietuvišką internetą.
Kaip kitaip galima pavadinti apie šį projektą sukurto filmuko per 18 valandų nuo patalpinimo feisbuke gautus 35 tūkstančius peržiūrų ir 321 pasidalinimą? O kur dar „Reddit“ platforma, kurioje šis projektas taip pat susilaukė nemenko dėmesio (427 balsų). Tiesa, „Youtube“ vaizdo įrašų svetainėje kol kas naujausias „GigafactoryLT“ filmukas nespindi – tik apie 7000 peržiūrų. Bet, projekto organizatorių teigimu, kol kas peržiūrų skaičių daugiausia riboja tai, kad jis buvo skleidžiamas tik lietuviškai auditorijai. „GigafactoryLT“ – tai didžiausios pasaulyje gamyklos „Tesla Gigafactory“, kurios statybos JAV, Nevados dykumoje užtruko dvejus metus, replika. Lietuvoje šios statybos užtruko tik 35 valandas. Tiesa, lietuviška gamykla nuo amerikietiškos skiriasi tuo, kad ji egzistuoja tik virtualioje „Minecraft“ aplinkoje.
Per virtualių statybų savaitgalį keturios dešimtys žaidimo „Minecraft“ mėgėjų sugebėjo pastatyti ne tik pačią gamyklą (ir išoriškai, ir vidaus erdves), bet ir virtualiai sutvarkė Kruonio hidroakumuliacinės elektrinės aplinką, pastatė gamyklos produkciją į Kauno geležinkelio stotį gabenančius laivus. Vienas iš projekto organizatorių, Žilvinas Lešinskas, teigė, kad artimiausiu metu bus imtasi ir aktyvios projekto viešinimo kampanijos „Twitter“ socialiniame tinkle, kuriuo aktyviai naudojasi pats „Tesla“ įkūrėjas Elonas Muskas, kuris taip pat yra ir kompiuterinių žaidimų mėgėjas.
Lietuvos verslininkas Vladas Lašas ėmėsi iniciatyvos atkreipti E.Musko dėmesį į Lietuvą. „Sausio penktąją vyko rimta viešoji diskusija, į kurią įsitraukė ir premjeras Saulius Skvernelis, „Invest Lithuania“ vadovas Mantas Katinas, ūkio ministras Mindaugas Sinkevičius ir kiti. Diskusijoje buvo aptartos Lietuvos galimybės tapti kandidate antrajai „Gigafactory“ gamyklai pasaulyje statyti“, – 15min rašė vienas iš projekto „Minecrafting Gigafactory“ sumanytojų, rinkodaros specialistas Ž.Lešinskas. Anot jo, statybų „Minecraft“ pasaulyje idėja ir gimė šios diskusijos metu. „Pasirinkome „Minecraft“ žaidimą kaip tarptautiniu mastu labai populiarią platformą, kurioje galima atkurti beveik bet kokį egzistuojantį objektą. Nors nė vienas iš originalių idėjos bendraautorių „Minecraft“ nebuvo žaidę nė karto, netrukome rasti profesionalių bendraminčių tarp Lietuvos kompiuterinių žaidimų entuziastų bendruomenės“, – teigė Ž.Lešinskas.
Anot Ž.Lešinsko, šio projekto pagrindinis tikslas – „skatinti diskusijas apie tiesiogines užsienio investicijas Lietuvoje. „Invest Lithuania“ ir kitos institucijos daro puikų darbą, tačiau ir mes, kaip eiliniai šalies gyventojai norėjome įrodyti, kad galime sukurti smagų turinį, kuris pritrauks ir kitas auditorijas“.